Sabtu, 10 November 2012

Expressing relief in English/ Mengekspresikan bantuan dalam bahasa Inggris FOR CLASS XI IPS ENGLISH


Expressing relief in English
(Source:       Sudarwati. Look Ahead. Jakarta: Erlangga.)
Expressing relief
o   Oh, that’s relief.
o   Thank goodness for that.
o   Thank heavens!
o   Oh, good!
o   Oh, marvelous!
o   Oh, what a relief!
o   That’s alright, then.
o   Phew.
o   Thank God for that.
o   I’ m very relieved to hear that.
o   I’m extremely glad to hear that.
o   What a relief!
o   Good for you.
o   I’m glad it’s done.
o   I’m glad everything is running well.
o   I feel so relieved.
o   This ointment relieves my pain.
o   It’s very relaxing.
Example:
Dialog 1
Situation: You have finished your lunch at a restaurant near your school. Suddenly you discovery you have no cash to pay for it. You ask the cashier if she will accept a cheque.
You                  : sorry, but is a cheque avaible here?
Cashier            : yes, certainly.
You                  : thank goodness for that.
Dialog 2
Situation: the sun and the Moon invited the Ocean to their cottage. The Ocean asked them whether he could come with his friends because it was impossible to leave his friends.
The Ocean                   : May I go with all of my friends?
The Sun                       : Ceartainly.
The Moon                    : I’m glad everything is running well.
Dialog 3
Situation :You borrowed your friend’s new digital camera. It suddenly stopped working. You have taken it back to him.
You                  : I’ m terribly sorry, I think I’ ve broken it.
Your friend      : It’s okay. The main buttons come out, that’s all.
You                  : that’s a relief.
IN INDONESIAN (with google translate English-indonesian)

Mengekspresikan bantuan dalam bahasa Inggris

(Sumber:Sudarwati Look Ahead Jakarta:.. Erlangga)


mengekspresikan bantuan

o Oh, itu lega.

o Syukurlah untuk itu.

o Syukurlah!

o Oh, bagus!

o Oh, luar biasa!

o Oh, apa yang melegakan!

o Tidak apa-apa, lalu.

o Fiuh.

o Terima kasih Tuhan untuk itu.

m o Saya sangat lega mendengarnya.

o Saya sangat senang mendengar itu.

o Apa yang melegakan!

o Baik untuk Anda.

o Aku senang hal itu dilakukan.

o Aku senang semuanya berjalan dengan baik.

o Saya merasa sangat lega.

o salep ini mengurangi rasa sakit saya.

o Ini sangat santai.


contoh:

dialog 1

Situasi: Anda telah selesai makan siang di sebuah restoran di dekat sekolah Anda. Tiba-tiba Anda menemukan Anda tidak memiliki uang tunai untuk membayar untuk itu. Anda meminta kasirapakah dia akan menerima cek.

You: maaf, adalah avaible cek di sini?

Tunai: ya, tentu.

Andasyukurlah untuk itu.

dialog 2

Situasi: matahari dan Bulan diundang Samudera ke pondokmereka. Samudera menanyakan apakah ia bisa datang denganteman-temannya karena tidak mungkin untuk meninggalkan teman-temannya.

SamudraBolehkah saya pergi dengan semua teman saya?

The Sun: Tentu saja.

BulanAku senang semuanya berjalan dengan baik.


dialog 3

Situasi: Anda meminjam kamera digital baru teman Anda. Tiba-tibaberhenti bekerja. Anda telah mengambil kembali kepadanya.

Anda: Saya sangat menyesal, saya pikir saya sudah rusak itu.

Teman AndaTidak apa-apaTombol-tombol utama keluar, itu saja.

Anda: itu melegakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar